duminică, 24 iunie 2012

Cartofi noi cu rozmarin

cartofii noi prajiti sunt preferatii mei... mai ales cei mici fierti in baie de ulei... cu maioneza cu usturoi ... mmmmmmmmmm.. o nebunie. insa anul asta, pana acum nu m-am "mobilizat" sa fac din motive tehnice :))


acesti cartofi merg foarte bine ca fel principal daca sunt serviti cum i-am servit noi cu sos de gorgonzola, sau pot fi serviti cu garnitura langa carne, peste, cascaval pane... 







prepararea este foarte simpla iar durata este medie. cel mai mult dureaza fierberea cartofilor. eu i-am pus la fiert, am plecat la sala ;) si cand m-am intors erau si raciti... (evident, am lasat sef de paza)
dupa ce s-au fiert si racit cartofii, i-am curatat de coaja si i-am taiat felii groase, 4 felii din cartofii mari si 3 din cei mai mici.



intr-o tigaie am incins ulei de masline extravingin in care am pus 4 crengute de rozmarin proaspat, le-am lasat putin sa se prajeasca ca sa iasa uleiurile aromate din planta apoi am asezat feliile de cartofi






nu trebuiesc tinuti mult timp la prajit, doar pana se auresc si se rumenesc usor... ei fiind deja fierti... scopul prajirii in ulei de rozmarin este pentru a le da un plus de savoare








dupa ce s-au prajit, i-am scos pe o farfurie si, am taiat o capatana de usturoi in doua, am lasat tigaia pe foc si am pus usturoiul (cu tot cu coaja) in uleiul ramas de la prajitul cartofilor. am lasat sa se caleasca putin. nu mult... aproximativ un minut... pentru ca daca se rumeneste usturoiul nu are gust bun





apoi am pus usturoiul deasupra cartofilor... fara ulei... si cam asta e tot... mie mi se par deliciosi... mai ales ca asa cum am spus la inceput i-am mancat cu sos de gorgonzola... heaven :)) cu multe calorii, e drept... dar nu intamplator am ales sa merg la sala duminica dimineata ;)


sos de gorgonzola

intr-o cratita se pun 100 ml de smantata pentru gatit, se pune pune cratita cu smantana la incalzit pe aragaz si dupa ce smantana este fierbinte se adauga 150 g gorgonzola. se amesteca si se lasa pe foc pana se topeste branza. se inneaca cartofii cu acest sos si se mananca :))) atentie la calorii,,, sunt muuullltttteeeeee

sa ne fie de bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu