duminică, 5 iunie 2011

Tort Panna Cota

Este un desert italienesc. Nu stiu ce mi-a venit sa faca reteta asta. Vroiam ceva special pentru aniversarea Sare, fara blat si traditionalele creme de unt. Pana anul acesta Sara prefera ca tortul de ziua ei sa fie o surpriza, insa anul acesta a preferat sa contribuie la pregatirea lui. Sa fie de vina varsta???
Zilele astea mi-am pus rabdarea la incercare si se pare ca ammmmmmmmmmmmmmmmm dar nu suficienta incat sa imi iasa straturile perfect drepte. Poate data viitoare :)
Nu este greu de facut, e cel mai simplu tort pe care l-am facut ever.

Pentru primul strat am copt migdale, le-am pus pe o hartie de copt, am ars zahat si l-am pus peste migdale. Dupa ce s-a racit am rupt bucatele si am pus la blender la mixat.
Intr-o oala am adaugat 200 ml frisca lichida, 50 ml lapte si am pus la fiert la foc mic. Cand compozitia a inceput sa fiarba am adaugat continutul de migdale rasnite si doua foi de gelatina hidratate inainte. Am luat de pe foc continuand sa amestec. Intr-o forma, o cutie de plastic pe care am unso cu ulei, am adaugat compozitia si am lasato sa se raceasca. Cand s-a racit am adaugat cutia la congelator.

Pentru al doilea strat am facut zahar de menta (Sara mai exact). Adica am luat frunze de menta proaspata, cam o mana de frunze si cinci linguri de zahar pe care Sara le-a pisat bine si cu rabdare in mojar pana ce frunzele s-au pasat bine si zaharul s-a inverzit si a devenit uleios (folosesc acest zahar si la limonada, ii da un gust racoritor si placut).
Am pus la fiert, ca si la primul strat, smantana si laptele in aceleasi cantitati, iar la sfarsit am adaugat zaharul mentolat. L-am lasat la inca un clocot ca sa se desfaca aromele, apoi l-am stracurat si am adaugat gelatina. Am amestecat continu.ca sa nu se formeze pojghita deasupra. Cand aproape s-a racit am adaugat compozitia peste primul strat.
Urmatorul layer e cu aroma de inka. Frisca si laptele la fiert, dupa ce a dat in fiert am adaugat 3 linguri de inka si 5 de zahar, gelatina hidratata, amestecat bine bine... Am scos cutia din congelator. Am rupt bucatele de biscuiti cu fulgi de ciocolata pe care le-am pus deasupra stratului de menta si peste am turnat stratul de inka. Aici au luato razna layerele, pentru ca stratul de menta nu s-a intarit suficient (cred, ca el este rebelul care face nota discordanta, sau mai exact ii da un aspect interesant felii) incat sa sustina stratul de inka. S-a racit, am pus la congelator si m-am apucat de urmatorul strat.

Nu putea sa lipseasca aroma de vanilie. Urmatorul layer a fost facut ca toate celelalte cu diferenta ca la urma am adaugat extract de vanilie burbon, zahar, gelatina, amestecat, racit, turnat peste, dat la congelator 5 minute. Cutia este plina, rasa. Cantitatile toate au intrat la fix, nici daca masuram cu exactitate nu reuseam sa le potrivesc. Oricum, ma gandeam ca voi face atatea straturi cate sa umple cutia. Urmatorul ar fi fost de capsuni daca mai incapea...

Apoi am luat cutia si am puso in frigider peste noapte. A doua zi ce dimineata am rasturnat compozita pe un vas ceramic
Am scris la multi ani cu fasii de lamaie zaharisite. In tandem cu torul am facut dulceata de nuci verzi, si la siropul de zahar am adaugat fasii de coaja de lamaie pe care le-am scos in momentul in care sa inceput sa se lege siropul.
Si am trisat cu trandafiri decorativi de napolitana de la Dr Oetker ca sa catig timp pentru iesit la Hard Rock Cafe :)) unde am mai ingurgitat o felie de tort de ciocolata cu inghetata de vanilie in timp ce ospatarii ii cantau Sarei la multi ani!!! :))))
La multi ani frumusica mea fetita speciala, draga si unica!!! Sa ti se implineasca tot ce iti doresti, sa fii sanatoasa si sa ai noroc cu carul!!!
O explozie de arome delicate, fine si bine potrivite intro singura felie!!! Sa ne fie de bine si tortul si implinierea celor 14 ani de viata ai fiicei mele :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu