sâmbătă, 14 septembrie 2013

Budinca de curmale si pere





este o reteta pe care o am din emisiunea "Direct de la producator"" de la Paprika. ori de cate ori trandavesc, dau drumu la tv si este imposibil sa nu fac rost de o reteta interesanta sau de ceva idei la care sa crosetez.
nu este complicat de facut si mi-a luat aproximativ 2 ore cu tot cu copt





am nevoie de:
- 2 pere mari coapte,
- o cana de curmale fara samburi
- o lingurita de bicarbonat
- un varf de cutit de praf de copt
- o jumatate de cana de zahar brun
- o cana de faina
- doua oua
- o lingurita de ghimbir ras
- 60 g unt topit

am pus curmalele intr-o cratita cu o lingurita de bicarbonat si o cana cu apa. le-am lasat la fiert 10 minute apoi le-am lasat la racit. intre timp am taiat doua pere in felii si le-am pus intr-o tava de silicon.








apoi am facut sosul de caramel:
am pus 8 linguri de apa si doua cani de zahar alb la fiert. le-am lasat pana cand zaharul a inceput sa prinda culoare, apoi am pus doua cani de frisca lichida si le-am lasat pe foc inca 10 min. apoi am turnat cateva linguri de caramel fierbinte peste perele din forma










intre timp s-au racit curmalele. le-am mixat in blender si apoi am adaugat restul ingredientelor. cele 2 oua, untul topit, ghimbirul, zaharul brun, faina si praf de copt. am omogenizat bine si am turnat compozitia peste pere.













apoi am pus forma in cuptorul incins la 180 de grade unde am tinut-o 40 de minute











am rasturnat budinca intr-o farfurie cu grija ca sa nu se rupa si arata :) intr-un mare fel ;)










dar cum arata este mic copil pe langa gust. o combinatie perfecta, care nu seamana cu nici un desert din cate am mancat sau am facut vre-o data. excelet!










am servit-o cu sosul de caramel prezentat mai sus si frisca usor batuta! si nu ne-am putut orpi la o felie :)) daca sunteti la cura nu incercati ;)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu