duminică, 8 septembrie 2013

Budinca de zahar ars


Ii zic asa si nu crema de zahar ars caci am schimbat pe acolo chestii ... ca Na, nu pot sa respect retete si sa nu pun de la mine ceva :)) improvizatii de moment, nu alta :p




deci zic asa: pun o mana de miez de nuca la prajit, atat cat sa ii scot coaja usor si sa schimb putin gustul (vreau sa am un gust de crantz). apoi las miezul de nuca la racit, ii decojesc si il rup bucati de marime medie. apoi, iau o cratita de inox in care 4 linguri de zahar brun si le topesc (ard) la foc mediu, pana cand zaharul devine caramel, lichid, cu grija sa nu il ard. intr-o forma rotunda de ceramica torn zaharul ars rezultat peste care presar miezul de nuca prajit







in acelasi vas de inox pun alte 4 linguri de zahar brun la topit, procedez ca in prima faza. dupa ce zaharul se topeste uniform adaug 250 ml de frisca lichida hulala si las la fiert la foc mic aproximativ 10 min. vreau sa obtin gust de caramel si consistenta groasa. apoi adaug 100 de ml lapte, amestec bine si pun compozitia la racit. intr-un castron bat 4 oua intregi si dupa ce s-a racit "caramelul" adaug oul batut peste, un strop de Disaronno pentru aroma de migdale si un pliculet de extract de vanilie Finesse. amestec bine si torn compozitia peste zaharul ars din forma de ceramica.





pun la cuptor 20 de minute si cat timp s-a copt budinca m-am gandit ca pentru decor s-ar potrivi ceva forme de zahar ars. am vazut eu la niste cofetari celebri cum manevreaza zaharul ars si il transforma in forme deosebite. m-am jucat si eu putin ... la un nivel de incepator cam atat am putut sa scot :)) din mainile mele inca neindemanatice


in culori de toamna, cu un gust delicat de caramel, migdala si vanilie si o textura fina si cremoasa... a iesit un rasfat fin pentru duminica dupa-amiaza

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu