duminică, 27 mai 2012

Fructe in aspic

Un desert de vara, savuros, plin de vitamine, racoros si evident sanatos :))

facut din sucuri de fructe stoarse si fructe intregi, intarit cu agar agar (este o alga marina denumita si geloza).
am folosit doua portocale mari, ananas propaspat, cirese, capsuni, afine, zmeura si merisoare



am facut suc din cele doua portocale. am tocat jumatate de ananas de dimensiuni medii, cubulete dupa care le-am mixat. am amestecat pulpa de ananas si sucul de portocale. intr-un ibric am fiert 100 de ml apa in care am adaugat o lingurita plina de pudra de agar agar, am amestecat continuu pana cand pudra s-a dizolvat si continutul a inceput sa se lege bine. apoi am amestecat gelatina cu sucul de fructe bine bine ca se se omogenizeze



in forme de briose am pus cate o cireasa cu samburele scos, jumatate de capsuna, o zmeura, doua afine si cateva merisoare
peste care am turnat sucul de portocale si ananas amestecat cu gelatina din agar agar








ciresele au tendinta sa iasa la suprafata, dar pot fi "educate" prin scufundare :))







si ca sa fie echilibru de fructe in forma am mai adaugat deasupra 5 - 6 merisoare. sunt mici si usoare si raman la suprafata, numai bine cat sa avem fructe intregi si la baza formei (formele vor fi rasturnate cu baza in jos)







sunt aromate si racoroase, potrivite pentru orice fel de ocazie, iar pregatirea lor este mega simpla. cel mai dificil lucru este gelificarea caci procesul dureaza cateva ore bune (5-6). noi am facut carare pe langa ele, atat de nerabdatoare eram :))








ne-au placut multtttttttttttt ;) si cu siguranta vom mai face diverse combinatii... mai ales ca urmeaza sezonul pepenilor, caiselor, piersici...yooohooooohooooooooo

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu