duminică, 13 mai 2012

Tarte cu branza si ceapa

facute pe ritmuri de the whoo, ozzy, bob, supertramp, led zep, pink floyd, tom petty... la 6 dimineata, ce viataaa :))  vara-mi-o Aida, de asta ziceam ca mi-ar placea ziua lunga de la tine din Malmo. este perfect sa ma scol dimineata, cand oamenii inca dorm... nu le simt energiile negative si, ma apuc de pregatit ceva bun de mancare pentru cei dragi, cu mintea limpede... si pana se scoala ei am terminat cu gospodaritul/bucataritul si ma pot concentra/bucura de/pe/cu ei. nu ma mai stresez ca tre sa pregatesc nu stiu ce sau nu am pus vasele sau rufele la spalat sau... mai tre sa muncesc si diseara cand vin de la lucru ... si dupa ce s-au sculat ii incant cu bunatatile si plec la serviciu, cu inima impacata ca am fost eficienta si toata lumea are de castigat... si continuu cu eficienta la job caci nu imi mai sta gandul la ce nu am facut sau ce mi-a ramas de facut etc
dar sa revin la tartele mele caci ele sunt personajul principal in aceasta poveste :)). reteta am audiat-o la Rachel Allen, dar am adaptat-o la nevoile mele ;)

am facut aluatul de tarta din:
un ou mic, 2 linguri mari de margarina de soia si faina de macinis cat cuprinde - piesa de rezistenta :)), jumatate de lingurita de seminte de chimen, un praf de sare si un praf de piper (lay lady lay :)) )
am batut oul cu sare si piper, am adaugat si chimenul, apoi margarina de soia si faina si am framantat pana s-a facut un aluat consistent. faina se pune treptat pana ajungi la consistenta dorita (learning to fly)
am impachetat aluatul si l-am pus la congelator sa se raceasca. cam 20 de minute. timp in care am scos formele de tarte, le-am spalat, le-am uscat, le-am uns cu margarina de soia, apoi am croit din hartie de copt cercuri cu circumferinta ceva mai mare decat formele de tarte (hey teacher, leave them kids alone)
dupa ce aluatul s-a racit l-am intins. imi place sa intind aluatul intre doua folii de plastic caci il pot manui mult mai bine (I'm just a dreamer, I dream my life away ... who dreams of better days)
dupa ce am intisn foaia am croit bucati suficient de mari pentru formele de tarte
am umplut formele cu aluat presand bine aluatul ca sa prinda bine conturul
si apoi am pus hartia de copt peste aluat si am acoperit cu boabe de arpacas (operatiunea ajuta la mentinerea aluatului, nu il lasa sa se umfle. exista pietre speciale pentru asta, eu nu am gasit asa ca folosesc orez, arpacas, fasole...) (and then they send me away, to teach me how to be sensible, logical, resonsible, practical)
si le-am pus la cuptor 20 de minute, pana s-au copt dar nu au ajuns sa se rumeneasca pentru ca se vor rumeni impreuna cu compozitia lichida
in timp ce aluatul de tarte se coace fac umplutura. din 2 oua, 2 linguri de branza de vaci, 100 ml iaurt activia, 2 felii de feta, cateva fire de marar, cateva ace de rozmarin, 2 cepe verzi tocate marunt. le-am amestecat bine si le-am lasat sa se odihneasca 5 minute sa se imbine aromele. apoi am turnat compozitia in forme, evident, dupa ce am indepartat hartia de copt umpluta cu arpacic :), iar in mijloc am pus o maslina verde dez-samburita :). (the change, it had to come, we knew it all along, we were liberated from the flod, that's all)
si le-am trimis in cutor pentru inca 15 minute, et voilaaaaaaaaaa
pare complicat, dar daca te organizezi sa ai tot ce iti trebuie la indemana intr-o ora le dai gata.
le-am servit cu felii de avocado. sunt bune si ca mic dejun si ca aperitiv si ca gustare intre mese
si, sa ne fie de bine! (a moment of glory called evolution)
uuuuuuu, makes me wonder :))

Reteta originala
aluat
1 ou, 250 g faina, 125 g unt
compozitia lichida
4 oua, 350 ml smantana,100 g branza brie, parmezan ras 2 linguri, 250 g ceapa calita in ulei de masline, piper

2 comentarii:

  1. da, da, da... da' nu in fiecare zi si dupa 8 ore de somn:)
    delicios!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in timpul saptamanii, in weekend ochelari negri de somn cu gel de relaxare a ochilor, jaluzele, dopuri de urechi :))

      Ștergere