duminică, 28 iulie 2013

Lasagna de vinete si dovlecei




fiica mea de aproape o luna a trecut de partea vegetarienilor, prin urmare ne adaptam retetele de mancare la nevoile ei de acum. asa a luat nastere aceasta lasagna, care este usoara si absolut delicioasa.







am facut-o asa: am luat o vanata mare pe care am tocat-o cubulete si am sarat-o si am pus-o intr-o sita la scurs. apoi am tocat un dovledel de marime medie pe care l-am tocat cubulete. am tocat o ceapa marunt si am pus-o la calit in ulei de masline, apoi am adaugat dovleceii, vinetele pe care inainte le-am stors bine de zeama lasata in urma deshidratarii. dupa ce s-au calit bine legumele





dupa ce s-au calit legumele, am adaugat o conserva de rosii in bulion si am lasat la scazut. apoi amam condimentat cu sare, piper, rozmarin proaspat tocat fin si un ardei iute tocat marunt. am fost cam iute ardeiul... dar bun pentru digestie :))






apoi am pregatit sosul bechamel. am incalzit 50 gr de unt, apoi am adaugat o lingura de faina de orez pe care am amestecat-o bine timp de aprox un minut, dupa ce s-a incleiat am adaugat treptat 250 ml lapte, amestecand cu telul mereu, la final am condimentat cu sare si piper si gata :)

trec la montat








iau un vas de ceramica partat si pun doua foi de lasagna, apoi torn putin sos bechamel, cateva linguri de umplututa de dovlecel si vinete, parmezan










si repet operatiunea pana cand termin umplututa de vinete si govlecel.

foi, sos bechamel, umplutura, parmezan... mie mi-au iesit 4 straturi










nu este musai sa fii vegetarian ca sa iti placa. am mancat cu totii, carnivori convinsi si vegetarieni si fosi, de ne-au parait falcile :)












sa ne fie de bine zic si celor care au curaj sa incerce reteta, spor sa aveti.


timp de pregatire cu tot cu tocat, gatit, montat si copt 2 ore.

revin cu desertul :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu