sâmbătă, 24 decembrie 2011

Tort de nuci de Craciun

Anul acesta am asteptat, asa cum astept in fiecare an o reteta de tort crantz... o sa o inventez eu pe a mea la un moment dat, cand voi fi in mood. Acum am facut un tort care la gust seamana cu crantz-ul.


Am luat 5 oua, le-am separat albusul de galbenus, am batut albusul spuma, am adaugat 5 linguri de zahar, doua pliculete de zahar vanilat, apoi dupa ce s-a topit zaharul am adaugat pe rand albusurile, apoi 100 grame de migdale macinate, 150 grame nuci macinate, un praf de sare, un varf de cutit de praf de copt si 3 linguri de faina de orez. am omogenizat bine.
Am tapetat forma de tort cu fund detasabil cu margarina becel si am pus aluatul in forma. Am pus in cuptorul incins si am lasat 40 de minute. Dupa ce s-a racit l-am sectionat blatul in 2.

Cat s-a copt blatul de tort am facut zahar ars din 100 g de zahar si l-am turnat peste 200 g miez de nuca.
iar dupa ce s-a racit zaharul de pe miez Sara le-a dat prin masina de maruntit nuca.
Apoi am facut ornamentele pentru decor, din martzipan si din ice-ing.

Dupa ce am sectionat blatul l-am insiropat, nu foarte generos, pentru ca urmeaza sa il umplu cu o crema usoara din frisca. siroul l-am facut din zahar vanilat 2 pliculete, 2 linguri de zahar si apa.

Crema

am batut 900 ml de frisca lichida hulala pana a inceput sa se intareasca, am adaugat nuca macinata si am mai mixat pana s-a intarit bine.
Apoi am pus un strat generos de crema peste primul blat, am pus al doi-lea blat si apoi am completat cu restul cremei (care apropos este delicioasa, are gust de cranz).
apoi am "aruncat" deasupra cremei fulgi de ciocolata
si la final am pus jucariile de martzipan si gata... asteptam sa il papam
Este o reteta foarte simpla si rapida. Mai mult mi-a luat sa ma joc cu martzipan-ul, ca nu am mare experienta de modelat in el si mi-am lipit si urechile :))) O sa dau feedback pentru gustul final, dupa ce il voi gusta. Craciun Fericit!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu