vineri, 5 august 2011

Budinca de banane si caramel servita cu inghetata de cocos

budinca de banane este facuta dupa reteta lui Bill Granger, iar inghetata este dupa urechea mea.
Le-am pregatit saptamana trecuta (mai exact sambata trecuta) cand a venit Sara din plimbarile ei de vacanta. Se face foarte repede si usor.
Am folosit 5 linguri de faina, 3 lingurite de praf de copt, zece linguri de zahar brun si un praf de sare pe care le-am amestecat bine intr-un castron.

Separat am batut un ou bine, in care am adaugat o banana zdrobita, 85 grame de unt topit, o cana de lapte degresat si extract de vanilie. Am amestecat bine pana s-au omogenizat componentele apoi am turnat continutul peste ingredientele uscate, din nou am amestecat bine pana la omogenizare. Am pus compozitia intr-un vas de ceramica. Am taiat o banana felii si am adaugat deasupra compozitiei.

Separat, intr-o lingura de unt am caramelizat 3 linguri de zahar brun. Dupa ce zaharul s-a caramelizat am adaugat 100 de ml de apa si dupa ce caramelul s-a dizolvat in continutul de apa am turnat siropul peste compozitia din vasul de ceramica si apoi am pus repede in cuptorul incins.

Am lasat-o 50 de minute in cuptor timp in care am facut inghetata de cocos. Mai exact am amestecat 6 linguri de zahar brun cu 400 ml de smanana grasa, o cutie de 300 ml de lapte  de cocos (am gasit la Mega Image) si doua linguri de fulgi de cocos. Cand zaharul s-a topit am adaugat continutul in masina de inghetata si am lasat la mixat aproximativ 40 de minute. Nu am facut poze cu procesul de pregatire a inghetatei...

Dupa 50 de minute budinca de banane arata cam asa
Am inchis cuptorul, am pus inghetata la congelator si am plecat sa o iau pe Sara de la gara iar cand ne-am intors, am savurat bunatatea de budinca care inca aburea, cu bunatatea de inghetata de cocos
si tare bune au mai fost... mmmmmmmm.... am eu o vorba, dar nu o spun :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu